IUGs handelsbetingelser for medlemskab og køb i webshoppen.
Bestilling via IUGs webshop sker ved at acceptere bestillingen på iug.dk
Købet er gået igennem, når betalingen er accepteret på iug.dk
For at undgå fejl kontrollér, at alle adresser og evt. forsendelsesoplysninger er korrekte. Det er specielt vigtigt, at den indtastede e-mailadresse, som bliver brugt til at sende bekræftelse/e-mailkvittering samt mails vedr. fornyelse af kontingent er korrekt.
Ved medlemskab er der tale om løbende aftaler, som fortsætter indtil opsigelsen. Køber vil således blive opkrævet kontingentbetaling hvert år til aftalen opsiges. Dette hæves automatisk på anvendte kort ved betaling.
De til enhver tid gældende priser for medlemskab og køb af varer oplyses på hjemmesiden.
Betaling sker via Dankort, VISA og Mastercard. Alle priser er i Danske Kroner (DKK) samt inklusiv alle afgifter, moms mm. Betalingen sker via en sikker forbindelse (https). De indtastede oplysninger i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede, og det er således kun NETS, der kan læse dem.
Institutioner og virksomheder, der ikke kan betale med kreditkort, kan vælge at betale via faktura – med eller uden EAN-nr. Institutioner og virksomheder, som får nyt EAN-nr., skal meddele dette til Ingeniører Uden Grænser via mail, brev eller telefon.
Medlemmer modtager mail med besked om fornyelse 14 dage før udløb. Såfremt betaling ikke finder sted, sendes en mail med påmindelse 14 dage efter udløb og igen 30 dage efter udløb. Finder betalingen af fornyelsen ikke finder sted, afsluttes medlemskabsaftalen.
Medlemmet er tilmeldt automatisk betalingsopkrævning, og betaling af kontingents fornyelse sker automatisk 7 dage før udløb.
Hvis medlemmet får nyt kreditkort/ betalingskort, er det medlemmets ansvar at opdatere kortinformationerne ved at vælge ”Forny medlemskab” under ”Bliv medlem”, hvor du kan betale med et nyt kreditkort.
Afmelding af automatisk betaling sker ved at sende en e-mail til info@iug.dk og oplyse navn og kontaktinfo.
Den almindelige fortrydelsesret på 14 dage gælder ved køb af medlemskab. Fortrydelse skal oplyses til Ingeniører Uden Grænser inden for 14 dage pr. brev, pr. mail eller telefonisk.
Opsigelse af medlemskab skal oplyses til Ingeniører Uden Grænser pr. mail eller telefonisk. Aftalen kan, når som helst opsiges, men allerede indbetalt kontingent refunderes ikke.
For at en bruger kan bestille og betale for medlemskab, skal brugeren lade sig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn, adresse og telefonnummer, så vi kan registrere dig som medlem.
E-mailadresse: Dette felt skal udfyldes, så vi kan sende dig en elektronisk bekræftelse, nyhedsbreve, invitationer til arrangementer samt opkrævning for fornyelse af kontingent eller abonnement. Du kan når som helst afmelde dig nyhedsbrevet ved at skrive til info@iug.dk.
Hvis du tegner et støttemedlemskab i Ingeniører Uden Grænser, kan du vælge at oplyse dit CPR-nummer, hvis du ønsker at få indberettet støttebeløbet (det, du betaler minus 100 kr i almindeligt kontingent) som fradragsberettiget til SKAT. Vi behandler dit CPR-nummer med stor fortrolighed og det vil kun blive brugt til dette formål.
Du kan sagtens tegne støttemedlemskab uden at oplyse dit CPR-nummer, dog betyder det, at støttebeløbet ikke vil bliver indberettet til SKAT.
Ved flytning eller ændring af e-mailadresse er det op til medlemmet at fremsende ny adresse pr. mail eller telefonisk.
Iug.dk står inde for at have iværksat de nødvendige tekniske, praktiske og organisatoriske foranstaltninger mod, at person- og betalingsoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller kommer uvedkommende til kundskab.
Oplysningerne vil aldrig blive viderebragt eller solgt til tredjepart.
Kreditkortinformationer håndteres af DIBS og Nets, og oplysningerne bliver ikke registreret eller opbevaret i Ingeniører Uden Grænsers medlemssystem.
Såfremt Ingeniører Uden Grænser ændrer i de gældende handelsbetingelser, vil alle medlemmer og abonnenter få en mail med besked om dette.